sobota 16. novembra 2013

...keď mamka pečie s láskou...

Dnes sa moji chlapci hneď po raňajkách vybrali do lesa. Ja, ako správna žienka-domáca som sa vybrala zasa do boja s prachom a špinavou bielizňou. Pri upratovaní som myslela na môjho staršieho, pubertálneho syna, ktorý ma ráno vytočil tak, že dostal svoju prvú facku v živote. Neostalo mi nič iné ako svoj hnev potlačiť a nechať vyhrať lásku k synovi. A tak som sa "vypiekla" z hnevu. Upiekla som synov obľúbený makovník a pre mladšieho syna orechovník. Teraz pri teplom čaji a makovníku je už zasa všetko v poriadku.
 500 g hladkej múky
 2 PL cukru
 1 ČL soli
 1 žĺtko
 3 dcl vlažného mlieka
 1 dcl oleja
 droždie

Kysnuté cesto som urobila v pekárničke. Najprv tekuté a potom sypké ingrediencie. Program: cesto. Pripravíme si makovú a orechovú plnku. Mletý mak /mleté orechy, práškový cukor, vanilínový cukor a horúce mlieko. Orechy/mak zmiešame s cukrami a zalejeme horúcim mliekom. Dobre premiešame. Hotové cesto rozdelíme na tri časti. Vyváľkáme a potrieme plnkou. Zrolujeme, prenesieme na plech a necháme 20 min. ešte kysnúť. Rúru rozohrejeme na 180°C a pečieme. Keď je závin upečený potrieme ho cukrom rozpusteným vo vode.
                                          Dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára